Świadkowie Jehowy w jednej ze starszych publikacji o swoich komentarzach napisali:
wyd.1939 |
str.39 |
a w tej publikacji:
15 lipca 1990 |
str.13 |
Czy rzeczywiście Świadkowie Jehowy głoszą "czystą, nie skażoną prawdę biblijną"? Przyjrzyjmy się bliżej modlitwie do Pana Jezusa i zobaczymy czy poprzez swoje nauczanie głosiciele Strażnicy "roztaczają słodką woń miłą Bogu".
Świadkowie Jehowy tak nauczali kiedyś:
Grudzień 1917 Nr 12 |
str.176 |
15 - go kwietnia 1922 |
str.125 |
1 - go września 1923 |
str.265 |
|
wyd.1929 |
str.143 |
Światło wyd.1930 |
zob. |
Tom 1 |
str.68 |
|
zob. |
wyd.1932 |
str.47 |
zob. |
wyd.1937 |
str.23 |
Strażnica 1950 Nr 3 |
str.4 |
str.5 |
1957 Nr 2 |
str.22 |
Świadkowie Jehowy w tej publikacji przyznają, że słowa z Ap 22,20 i Dz 7,59 to modlitwy:
1981 Nr 10 |
str.3 str.4 |
a jak to tłumaczą?
str.4 |
Anonimowi redaktorzy wiedzą, że słowa "Oto widzę niebiosa otwarte i Syna Człowieczego stojącego po prawicy Bożej" (Dz 7,56) zostały wypowiedziane przed Sanhedrynem w Jerozolimie, a samo kamienowanie i modlitwa miała miejsce poza miastem i nie miała już nic wspólnego z "wizją". Dlaczego więc redaktorzy Strażnicy wprowadzają w błąd swoich czytelników?
Mimo to, że św. Szczepan dał świadectwo wiary i modlił się do Pana Jezusa (por. Strażnica 15 - go kwietnia 1922, str.125), to Świadkowie Jehowy twierdzą:
str.3 |
W tej również czytamy, że nie należy modlić się Chrystusa:
1 listopada 1995 |
str.5 |
Natomiast w tej publikacji kwestionują swoje własne wcześniejsze słowa, iż są to modlitwy:
15 grudnia 1994 |
str.23 str.24 |
a tu dla odmiany Świadkowie Jehowy uczą coś przeciwnego:
15 marca 2007 |
str.3 |
Świadkowie Jehowy nie są konsekwentni, ponieważ w wydanym w "Najlepszym dostępnym przekładzie międzywierszowym Nowego Testamentu", który reklamują w:
1 lutego 1998 |
str.32 |
wyd.1985 |
Świadkowie Jehowy podali w przypisie, że w Dz 7,59 można użyć ang. słów invocation lub prayer, co oznacza modlitwę, zamiast terminu appeal:
str.556 |
1 stycznia 2005 |
str.31 |
Jeśli ten wyraz może oznaczać modlitwę, to dlaczego Świadkowie Jehowy robią wszystko, aby zaprzeczyć, iż św. Szczepan modlił się do Pana Jezusa?
Aby ukryć prawdę o modlitwie św. Szczepana do Pana Jezusa, w książeczce przeznaczonej dla dzieci:
gdzie czytamy:
rozdz.107 |
zob. |
wyd.2009 |
str.51 |
Raz Świadkowie Jehowy twierdzą, że była to modlitwa do Jezusa, innym razem mówią, że nie była to modlitwa, a tutaj twierdzą, że jednak była to modlitwa, lecz do "Jehowy". O co Świadkom Jehowy chodzi? Podobnie mamy w tej książce:
Świadkowie Jehowy poprzez swoje pokrętne tłumaczenia zrobią wszystko, by odwrócić uwagę od świadectwa wiary pierwszego Męczennika, który tuż przed swoją śmiercią modlił się do Pana Jezusa.
W przytoczonych powyżej fragmentach czytamy o rzekomej modlitwie Szczepana do "Jehowy": "Jehowo, nie policz im tego grzechu". Czy tak było? Było, ale w Przekładzie Nowego Świata, ponieważ wbrew oryginałowi greckiemu, wstawiono słowo "Jehowa", którego próżno szukać w tekście greckim Nowego Testamentu:
wyd.pol.1994 |
str.161 |
W cytowanym już przekładzie:
str.32 |
możemy zajrzeć do oryginalnego tekstu greckiego:
str.556 |
Widzimy, że zarówno w wersecie 59 jak i 60 widnieje słowo "KYRIOS" - Lord. Nie ma tam tetragramu JHWH.
Zobaczmy jeszcze tu:
(za zgodą wydawcy) Vocatio | (tab.kod.gram.) |
wyd.1997 |
str.550 |
BT wyd.IV |
Dz 7,58-60 |
Jak widzimy w publikacjach Towarzystwa Strażnica w temacie modlitwy do Chrystusa mamy wielkie zamieszanie.
Oto inne przykłady. W tej książce:
wyd.1993 |
św. Jan modli się do Pana:
str.319 |
W tej publikacji:
1969 Nr 14 |
czytamy, że św. Jan nie tylko się modli do Pana Jezusa, ale też Towarzystwo Strażnica zaleca modlitwę "wielkiej rzeszy":
str.11 |
Ta publikacja zaliczyła prawdopodobnie znów do modlitw zawołanie Szczepana z Dz 7,59-60:
22 lutego 1999 |
str.4 |
Czy Towarzystwo Strażnica polemizuje samo ze sobą? Pamiętamy co w Strażnicy czytaliśmy wcześniej:
15 grudnia 1994 |
str.24 |
Świadkowie Jehowy w tej Strażnicy:
1 października 1992 |
str.19 |
Na czym to "zwracanie się" ma polegać? Dlaczego Świadkowie Jehowy raz "zwracają się" i w ten sposób żarliwie modlą się wraz ze św. Janem ("Wspaniały finał...", str.319, a innym razem twierdzą, że "zwracając" się do Jezusa, wcale się nie modlą?