Przypomnijmy na wstępie, czym nauka o Trójcy Świętej nie jest:
zob. |
wyd.1911 |
str.116 |
str.117 |
zob. |
zob. |
wyd.1979 |
str.690 |
str.690 |
Czy możemy powiedzieć, że ŚWIECKI RUCH MISYJNY "EPIFANIA" stosuje w swojej argumentacji sofistykę, by uzasadnić już z góry założoną tezę?
Maj 1993 Nr 5 |
Maj 1993 Nr 5 |
str.34 |
Absurdem jest oczywiście, iż doktryna o Trójcy Świętej mówi o istnieniu "w jednym Bogu trzech Bogów". Doktryna ta również "odrzuca myśl, że istnieje więcej niż jeden Bóg".
Katolicy w każdą niedzielę na Mszy Świętej w wyznaniu wiary mówią:
wyd.1990 |
str.208 |
W publikacji epifanistów czytamy
Maj 1993 Nr 5 |
str.34 |
Katolicy nie wierzą, że Jezus był Bogiem Jehową i nigdy nie uwierzą w taki absurd. Syn przecież nie jest tą samą osobą, co Ojciec. Takiej nauki nie ma w dogmacie o Trójcy Świętej.
Maj 1993 Nr 5 |
str.34 |
Trynitarz NIE powie, że: "musisz w to uwierzyć", iż "Bóg Jehowa ukazał się w postaci człowieka", ponieważ nie funkcjonuje taka nauka.
Maj 1993 Nr 5 |
str.34 |
Trynitarz NIE powie, że "Jezus umarł na krzyżu, to umarł Jehowa", ponieważ nie ma takiej nauki.
Maj 1993 Nr 5 |
str.34 |
Trynitarz NIE powie, że "Jezus jedynie udawał, że modlił się do Jehowy", ponieważ nie funkcjonuje taka nauka.
Maj 1993 Nr 5 |
str.34 |
Bulwersujące jest to, że redaktorzy "Sztandaru Biblijnego" najpierw przedstawiają fałszywie naukę o Trójcy Świętej, a potem próbują pokazać, że Żyd odrzuci takie bezsensy i jeszcze redaktorzy uważają, że narzucanie takich "pojęć prawdy" wyrządzi mu krzywdę.
Maj 1993 Nr 5 |
str.34 |
To nie nauka o Trójcy Świętej wyrządzi chrześcijanom "nie dającą się wymierzyć krzywdę", lecz krzywdę wyrządzają tego rodzaju teksty, takie jak w "Sztandarze Biblijnym", gdzie ani prawda ani fakty się nie liczą.
Maj 1993 Nr 5 |
str.34 |
Nie jest prawdą, że nauka o Trójcy Świętej to: "istnienie trzech Bogów w jednej osobie". Wystarczy tylko sprawdzić w dostępnych źródłach, jak się rzeczy mają, chyba, że redaktorzy "Sztandaru Biblijnego" wiedzą o tym, a tylko zła wola redaktorów powoduje pisanie tego rodzaju tekstów.
Podobne teksty można znaleźć w tej broszurze:
brak roku wydania |
str.3 |
Nie jest prawdą, że "Aktualnie słowo Trójca wyraża myśl, że trzej bogowie są jednym Bogiem". Taka "myśl" w nauce o Trójcy Świętej nie występuje.
str.4 |
Skoro "nauczyciele Trójcy" tak jej nie określają, to po co o tym pisać? Najpierw czytamy, że Trójca wyraża myśl: "trzej bogowie są jednym Bogiem", a potem piszą, iż: "nauczyciele Trójcy w taki sposób jej nie określają". To dlaczego redaktorzy tak ją przedstawiają, jak powyżej możemy się o tym przekonać? Jaki mają w tym cel?
str.4 |
Jeżeli przedstawiamy naukę o Trójcy Świętej jako: "trzy Osoby: Ojciec, Syn i Duch Święty w jednym Bogu", to dlaczego Świecki Ruch Misyjny "Epifania" pisze o: "trzech bogach w jednym Bogu", lub: "trzech Bogach w jednej osobie"?
Dalej czytamy:
str.4 |
Oczywiście, że takie grupy nie są chrześcijanami. Jak wierzący chrześcijanin może nie wierzyć w Trójcę Świętą czy w bóstwo Jezusa Chrystusa? Czy np. Żydów bądź Muzułmanów można zaliczyć do grona chrześcijan? Przecież oni wierzą w jednego Boga, tak jak chrześcijanie (zob.). Czym się więc różnią?
|
Lublin 1959 |
str.61 |
str.4 |
str.6 |
Czyżby Świecki Ruch Misyjny "Epifania" wyznawał zasadę, że jeśli postawiona teza przeczy faktom, to tym gorzej dla faktów? Oto kilka wybranych fragmentów pism "Wodzów i pisarzy wczesnego Kościoła":
|
Kraków 1997 |
str.65 |
str.78 |
Kraków 1965 |
str.30 |
Poznań 1998 |
str.263 |
Warszawa 1970 |
O modlitwie, 25:
str.130 |
|
Kraków 1997 |
|
str.38 |
str.79 |
Wróćmy do publikacji:
str.4 |
str.7 |
Redaktorzy przemilczeli to, że Ariusz uczył, że Duch Święty jest osobą. Natomiast o Atanazym możemy przeczytać tu:
|
Lublin 1962 |
str.345 |
str.346 |
|
wyd.1953 |
Atanazy napisał:
str.93 |
str.4 |
str.14 |
Nie jest prawdą, że większość trynitarzy wierzy, że: "Jehowa ze Starego Testamentu jest Jezusem Chrystusem z Nowego Testamentu". W taką brednię nie wierzą WSZYSCY trynitarze. Nie jest też prawdą, że: "występuje pogląd, iż Ojciec też jest Jehową i razem z Duchem Świętym ci trzej są zupełnym Jehową". Dlaczego redaktorzy nie podają źródła takiego poglądu? Odpowiedź jest prosta. Taka nauka nie istnieje!
Uczymy, że Bóg jest w trzech Osobach, nie uczymy natomiast, że "Jehowa jest jedną osobą".
str.17 |
Nikt nie uczy, że "Jezus jest Jehową".
str.17 |
Nikt nie uczy, że w Betlejem urodził się "ojciec". W Betlejem narodził się Syn Boży, który stał się człowiekiem. Jak można wymyślić tak absurdalne pytanie: "Czy Jezus jest Bogiem Jezusa"? Z czyim poglądem polemizują Epifaniści?
str.17 |
A cóż mamy tutaj znowu za absurdalne pytania?
str.20 |
W nauce o Trójcy Świętej nie występuje pogląd, że Ojciec i Syn są tą osobą. Więc nie trzeba udowadniać, że "Abraham i Izaak nie byli tą samą osobą". Wygląda na to, że redaktorzy polemizują ze swoją wymyśloną tezą na potrzeby tej publikacji. Podobnie mamy poniżej:
str.20 |
str.25 |
Nigdzie w Piśmie Świętym nie jest napisane, że "Jezus był pierwszym i jedynym bezpośrednim stworzeniem Boga " Nasuwa się pytanie. Jeśli Jezus jest stworzeniem, to czy wszystkie późniejsze akty stwórcze mogły się dokonać przez stworzenie?
zob. |
Poznań 1990 |
zob. |
str.33 |
str.44 |
str.218 |
Chrześcijaństwo nie wierzy w tego rodzaju Trójcę Świętą, jaką próbuje nam wmówić Świecki Ruch Misyjny "Epifania".